Com presentar projectes a clients i inversors (i convèncer-los)

Ahir dilluns 14 de desembre, vam tenir l’oportunitat d’acollir un taller pràctic de la mà de Dale Carnegie, empresa líder en cursos de formació.

En aquest taller titulat “Com presentar projectes a clients i inversors (i convèncer-los)“, vam estar amb Jaime Lladó, sòci i director general de Dale Carnegie Espanya, que ens explicava que presentar i convèncer és un art.

“No hi ha una manera específica ni una recepta mestra, cada un trobarà el seu propi sistema de com presentar a clients o inversors.”

Així que això vam fer. Seguint les guies que ens donava en Jaime, vam buscar cadascú una forma de presentar i comunicar amb la qual ens sentíssim còmodes.

No obstant això, ens va donar un marc per estructurar el nostre missatge i un consell per a l’inici i el tancament: “En el principi i el final no hi ha lloc per a la improvisació. Te l’has de saber de memòria.”

El primer i principal que hem de fer és identificar la nostra audiència, ja que no és el mateix dirigir-nos a clients que a inversors. Vam fer èmfasi en la necessitat de modular el missatge per a cada audiència.

Després vam entendre la importància de presentar un propòsit guanyar-guanyar, on demostrem que no només guanyem nosaltres. El teu inversor i el teu client sempre es preguntaran: What’s in it for me?.

I el més important, necessitem augmentar la nostra confiança, comunicació i lideratge, sabent rebre i acceptar feedback.

“Cal pensar, practicar i, el més important, rebre feedback. En la mesura que siguis capaç de veure alguna cosa bona en l’altra persona, seràs capaç d’incorporar-la.”

Finalment, vam acabar el taller posant en pràctica el que vam aprendre, presentant els nostres projectes a la resta de participants i acabant els nostres discursos amb molta més confiança de la que vam començar.

Qui s’ha quedat amb ganes de més?

Seguim!